Monday, April 24, 2006

2006... tahun Insecure (Pt. 1)

Insecure?
Amender lak “insecure” tu?
Not feeling secure, not feeling safe… Rasa tak selamat.

Hmmm…
Umum sangka yang FF stabil, yakin, selesa…
Tapi yang sebenarnya tak.

Hidup dalam FF banyak dugaan, godaan, cubaan, ujian, tekanan, tanggungjawab, risiko... so kenapa kitowang stay sebagai FF?
Sebabnya cuma 1… Dd.

Kenapa db datang serah diri kat Dd? Sebab bagi boys, Dd tau & faham dowang luar dalam atas bawah depan belakang. Impossible ada boys yang tak puas dengan Dd! But again sebab db ujud, cuma 1… Dd.

Bukan aku je yakin tapi sumer FF & db yakin… kalau ada owang lain yang macam Dd kat dalam dunia… owang tu bukan saja kena terre didik anak mcm Dd, tapi gak kena terre sex mcm Dd. Tapi, walaupun ada 2 kebolehan tu, tu lom cukup. Owang tu gak kena serbaboleh macam Dd (jadi Ayah-Mak-Abg-Besfren-Lover, disamping urus karier & life sendiri); kena mampu (bagi belanja-makan-pakai 3 anak SekMen & 3 anak SekRen); tapi yang paling penting & susah… bahagi kasih sayang sama rata.

Cakap senang, nak buat mustahil. Camner pon mak ayah kata syg anak2 sama saja… bohong. Letakkan parents dlm keadaan kata dua… bagi ultimatum… suruh pilih sorang yang tersayang… senang!

Suruh pilih yang terbenci… x senang… walaupun perlu lakukan demi nyawa anak2 yang lain? Parents tu cuma boleh selamatkan kesemua anak KECUALI SORANG… suruh parents tu buat pilihan. Perit, payah, hiba… parents x kan boleh buat keputusan. Kalo aku, x mungkin. Tak tau la kalo kowang leh buat pilihan yang paling kurang disayang antara mereka yang ko syg… leh?

Kesimpulan?
Nak syg sama rata?… aku x cayer leh dilakukan.
Nak pilih yang tersayang?... amat senang nak buat.
Nak pilih yang paling kurang disayang antara yang disayang?... Mustahil!

Selama 7thn aku dlm FF, nampak mcm Dd pun x leh.
..X leh bahagi love sama rata (Dd utamakan BFZ dlm SEMUA HAL).
..X leh mengecualikan sorang antara ramai2 (walopon Maza yang buat taik pon Dd layan baik).

So apa kaitan dengan tajuk?
INIlah punca insecurity yang FF/db rasakan, secara individu maupon sbg kumpulan.
& Tahun 2006 ni… bukan saja FF/db (yang sebenarnya memang patut rasa insecure) tapi sampai ke Dd pon dah nampak goyah!

Dulu aku pernah anggap Dd manusia plg cool & tenang dlm kesempitan. Tapi tu sebelum kitowang lost contact dengan BFZ & x berjumpa selama 277hari. Episod kehilangan BFZ akhirnya dedahkan pada kitowang camner love Dd pd BFZ, camner lembut sebenarnya ati Dd, & camner sexanya tenguk Dd tersexa.
Aku rasa tu menyedarkan Dd yang sebenarnya kuasa & pengaruh Dd xde makna, bila dibandingkan dengan hak ibubapa anak bawahumo.
Tu gak sedarkan Dd yang xkiralah camner sekalipon Dd plan, kalo Tuhan dah x redha…

& aku rasa tu yang bawak Dd dlm keadaan gelisah skrg.
Dd yang selama ni aku anggap mcm Superhero aku, terbukti hanyalah sowing manusia yang mudah patah hati & sensitive giler dlm isu2 tertentu (BFZ, love, trust, honesty,dll).. or “matters of the heart” bak kater koboi.

Tu yang membawa kepada insecurity Dd.

Dd skrg gelisah sebab kena plan life kitowang (FF: BFZ, aku, Zain, Jo, RJ, Zat) mandangkan Dd dah nak kawin.

Dd insecure sebab:

1/ Dd takut kitowang xkan love Dd lagi dah.

2/ Dd takut Tunang dapat tau pasal life Dd dengan FF&db.

3/ Dd takut nanti ada ex-db yang datang kacau family baru Dd. Even baru minggu lepas ada sowang ex-db nak balik sbg boy Dd… dia dengan Dd masa umo 10-12, now dah 19!

4/ Dd takut hasil ujian DNA dengan RJ & Zain…

(a) kalau no match (bukan anak kandung)
Dd akan lega sebab x ada dosa inses, tapi besar kemungkinan akan ilang dowang.

(b) Kalau positive match (anak kandung)
Dd akan dapat persetujuan dengan Tunang utk terima Zain & RJ sbg anak Dd, tapi Dd pasti akan terbongkar yang Dd sex dengan dowang. Dd sendiri x yakin leh kawal nafsu kalau masih serumah dengan Zain & RJ, dahla dua2 makin besar.

Tapi yang paling relevan dengan aku…

…5/ Dd takut aku akan upgrade W dari AbgCyber ke BF.

Hmmm…

Aku rasa aku dah yakinkan Dd KOT… tapi camnerpon hubungan aku & Dd x akan jadi mcm dulu lek. Kenapa?

2 sebab… Aku dah nak 18 & sumer tau Dd akan susah nak cetim dengan aku,

& aku dah gi hanimun anniversary ke-7 & tu sebenarnya cara Dd isytiharkan “kita dah masuk tahun akhir… syg leh tinggalkan Dd.”
Aku tau mungkin ada yang terperanjat.

Aku BREAK dengan Dd???

Bukan break, cuma Dd lepaskan anak burungnya utk terbang sendiri. Pintu sarang akan sentiasa terbuka. Dd akan sentiasa tunggu aku kembali. Cuma… kadang2 ada anak2 burung Dd yang terus terbang…. Ada yang terbang tinggi dah x nak tenguk Dd kat bawah… ada yang terbang rendah sgt sampai kena ngap dengan kucing jantan… ada yang jijikkan sarang Dd bina… ada yang lupa janji dengan Dd.

Aku?
Kan ke aku dah janji akan 4EVER dengan Dd?
Dengan poyornya aku siap bg definasi “4EVER” dlm FF.

Tapi tu sebelum Tunang Dd rijek aku.
Aku x pernah rasa terkilan.
Aku tau.

X senang jadi BF Dd. 7thn jadi BF, leh kira baper kali aku betul2 berdua dengan Dd. X leh komplen, & x leh salahkan Dd. Tu dah tabi`i memang sejak azali sebelum aku kat sini.

Dulu aku x pernah terpikir, camner Dd leh bg kitowang ber3 (aku, BFZ & Zain) x timbul sket pon raser jeles & dengki antara kitowang. Pelix… tapi benar.

BFZ… kowang susah nak benci or jeles or dengki… he’s so nice! Bila ko tenguk Dd & BFZ, ko raser mcm nak senyum sama, nak tumpang happy. Rasa nak doakan dowang “live happily ever after”.

Zain… walopon kereq tapi aku love dia mcm adik kandung aku. Memang aku & Zain mcm kucing & doggy… tapi xpernah kitowg gaduh sampai x sex mlm tu. Tu koboi nyer style plak, lepas gaduh siang, malamnya atas katil dia jadi slave/bitch aku!

Tapi bila db dah mula ramai… bila dah angka cecah pulohan… bila dah Bday Party Dd ada lebih 100 boys pakai thongs/g-string/speedo/briefs/toga… benda dah jadi luar kawalan.

& semestinya aku mula jeles!

Insecurity datang bertalu2. Besfren kat skool, kapten team bola, timb.ketua platun kedet remaja, sumer pernah jadi musuh aku. Sumer sebab dowang lagi kiut/encem/sexy dr aku! Dd ramai peminat & penggemar. Dd ramai owang nak, baik atas katil… atau setakat lepak sama. Tapi lama2… aku belajar sabar & makan ati.

Mana tak nya?

Jumlah db sebenarnya ramai. & mandangkan skrg dah tiba ke penghujung zaman kegemilangan FF/db, aku dah leh dapat jumlah sebenar.

db ada 4 kategori sebenarnya.
ikut kategori dari plg atas dlm FF…

1/ special (special db) = 14 owang
Cuma sex dengan Dd saja. Kalau yang BFZ suka, dpt sex dengan BFZ gak. Aku & FF lain x pernah jumpa pon dowang ni. Ada sowang setiap negeri kat Msia.

2/ db6* (db six star, 6 bintang) = 11 owang
Ni set elit & exklusif. Kerabat, anak lord giler2 or boys yang femes. Kalo dowang dtg umah, db lain x leh dtg, kecuali db6* yang jemput/bawak. Leh sex dengan FF je.

3/ db (lain2 Dd’s Boys) = 247 owang
Total, di Msia, sejak Dd bela boys. Termasuk sebelum aku/BFZ/Zain ujud. Yang aktif dtg rumah setiap tahun cuma dihadkan ke 35owang. Yang aktif dengan Dd (last sex tahun lepas), adalah mereka2 yang MESTI dtg masa Bday Party Dd, selalunya dlm 100 lebih, or lebih kurang 3 batch (35 per batch x 3 = 105).

4/ gdb (global db) = 69 owang (yang masih ujud & disahkan masih idup. Yang kat Phuket, PhiPhi, SriLanka, Aceh, Madagascar… semua dah ditelan tsunami…)
gdb ada merata dunia. Sejak zaman Dd kat USA sampai skrg. Plg ramai kat tempat yang aku sebut di atas… tapi sumer dah ilang. Yang tinggal 69 tu cuma kat 22 negara lain: Afrika Sltn, Australia, Bali, Bangladesh, Brazil, China, Denmark, Filipina, Germany, Holland, Itali, Jepun, Kazakhstan, Mexico, Morocco, Peru, Rusia, Spain, Turki, UK, Ukraine & USA.

So total db kat Msia je ada 272, x campur yang kat oversea lg 69.

Jadi perlu ke aku jeles kat 340 boys lain yang pernah dengan Dd?

X kut... Sebab BF Dd cuma aku sowang!

Tapi sekuat manapun aku dok melahap hati bila Dd dengan owang lain, aku x pernah rasa insecure mcm skrg. Sebab selama ni aku belum expired… tapi semakin dekat dengan SPM, semakin aku rasa goyah gak. Aku tau Dd akan love aku sampai bila2, tapi aku x sangka yang love aku pada Dd leh berubah.

Bukan berubah dah x love Dd… cuma… dah x macam dulu.

Aku sanjung Dd, aku cinta Dd… tapi aku rasa aku dah bnyk bawak prob kat Dd. Aku baru sedar yang aku lagi teruk dr BFZ yang aku sangka selama ni sbg pembawa prob bg FF. Aku sebenarnya punca masalah FF.

Aku dulu ingat aku baguz sgt, tapi bila owang yang dok puji sanjung aku pon leh nyampah kat aku… leh fedap… leh givap… leh kata “Ko Hampeh! BFZ the Best!”…

…aku terus insecure.

Isqfaka yang selama ni berani lantang kat internet… dah jatuh ke Bumi.
Baru aku sedar, kadang2 aku buat benda yang x patut dibuat. Aku buat keputusan ikut ati. Aku ingat aku buat apa yang aku sangka leh bagi Dd happy, tapi tgk2 lagi teruk keadaan.

Last2 aku buat keputusan.
Aku tau aku akan tewas.
Aku makin tua.
Dd sure akan hilang nafsu kat aku.
Sama camner aku dah makin kurang nafsu kat Dd. Aku lebih nak sex dengan Jo. Jo yang selama ni gian kat aku pon puas ati dah skrg sbb aku mesti dengan dia 2kali sehari.

Aku suruh Dd cari lain… Dd ingatkan aku sumpah setia “4EVER” Dd!
Adeeeeeeeeeesssssssssss!.....
Aku tau aku x leh tunggu Dd cari lain.
So aku carikan utk Dd.
Aku merisik bakal BF baru Dd!
W kata aku gila… x pernah dibuat owang. FF mmg uniq, Isqfaka mmg uniq. Bukan gila.

Cara Dd ajar love…
Love owang tu & keep him happy.
Sayangi/cintai & sentiasa bagi seseowang tu happy.

Dd dah terima & redha nasib Dd kat dunia sebagai penghibur boys. Bg Dd, tujuan hidup Dd, utk bagi boys happy. Dd buat keputusan yang bottomline, bagi boys happy.

Sebab tu lah kitowang pon cuba buat Dd happy. Kadang2 menjadi, tapi kdg2 situasi bekembang luar kawalan. Sampai ada yang terkilan. Tu yang selalu aku buat.

W kata aku suka cari/reka problem. Kalau x pon, aku akan bawak/undang masalah. Hmmmphh… memang betul. Aku suwey.

Tapi aku masih yakin yang aku buat benda yang betul bila aku carikan BF baru utk Dd.
Sekurang2nya aku tau taste Dd.
Muka camner, kote camner, bontot camner, body camner, perangai camner, dressing camner, tapi yang paling penting… ati camner.

So maybe aku insecure, tapi sekurang2nya insecurity aku tu diharap leh hapuskan insecurity Dd...







<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?